Všeobecné obchodné podmienky

1. Úvodné ustanovenia

​​1.1. Predmetom nasledujúcich všeobecných obchodných podmienok spoločnosti Adèle Studio s.r.o so sídlom Drotárska cesta 1453/21, 811 02 Bratislava, IČO: 56 205 244, DIČ: 2122236677, zapísaná na Okresnom úrade Bratislava III, číslo živnostenského registra: 110-341102, je úprava práv a povinností spoločnosti voči zákazníkovi pri rezerváciách, registráciách a zakúpení produktov, služieb a udalostí, ktoré sú organizované alebo sprostredkované spoločnosťou Adèle Studio s.r.o.

1.2. Cieľom Spoločnosti je organizovanie a sprostredkovanie tanečných udalostí, primárne kurzov, školení, workshopov a eventov.

2. Definícia pojmov


Pre účely týchto všeobecných obchodných podmienok sa rozumie pod pojmom:

2.1. Spoločnosť, organizátor alebo usporiadateľ - spoločnosť Adèle Studio s.r.o. so sídlom Drotárska cesta 1453/21, 811 02 Bratislava, IČO: 56 205 244 , DIČ:2122236677, zapísaná na Okresnom úrade Bratislava III, číslo živnostenského registra: 110-341102.

2.2. Zákazník, účastník - akákoľvek fyzická alebo právnická osoba, ktorá prejaví záujem o služby poskytované Spoločnosťou; osobne, objednávkou alebo registráciou prostredníctvom internetového portálu www.adeledancestudio.sk.

2.3. Udalosť, podujatie alebo kurz - je verejné predstavenie, podujatie, tanečná lekcia, párty, tančiareň, festival alebo spoločenská akcia kultúrneho, športového alebo vzdelávacieho charakteru, ktorú organizuje alebo usporadúva organizátor.

2.4. Vstup - rozlišujú sa nasledovné formy vstupu: voľný vstup a spoplatnený vstup.

2.5. Oprávnená účasť - je účasť, ktorej predchádzalo uzatvorenie zmluvného vzťahu a dohody medzi zákazníkom a organizátorom alebo účasť na nespoplatňovanej udalosti v zmysle charakteru udalosti.

2.6. Neoprávnená účasť - je účasť na podujatí so spoplatneným vstupom - bez predošlého zakúpenia takéhoto vstupu zákazníkom alebo bez súhlasu organizátora alebo účasť na udalosti bez súhlasu usporiadateľa.

2.7. Typ udalosti - je kategória udalosti, určujúca jej charakter čo do trvania a zamerania (workshop, tanečný kurz, tančiareň).

2.8. Tanečný kurz - je tanečný kurz s konkrétnym zameraním, ktorý si zákazníci kupujú ako celok.

2.9. Jednorazový vstup - oprávňuje zákazníka k jeho jednorazovej účasti na udalosti organizovanej alebo sprostredkovanej Organizátormi.

2.10. Permanentka - je predplatená forma vstupu na udalosti organizované alebo sprostredkované Organizátorom v čase trvania platnosti permanentky.

2.11. Registrácia - je prejav vôle zákazníka. Prejavuje tak záujem o účasť na konkrétnej udalosti alebo skupine udalostí, a to elektronickou formou, písomne, telefonicky alebo osobne.

2.12. Rezervácia - je prejav vôle zákazníka. Prejavuje tak záujem o rezerváciu miesta na konkrétnej udalosti. Neoprávňuje zároveň k vstupu, ak to vyslovene charakter udalosti neumožňuje.

2.13. Na webe www.adeledancestudio.sk funguje online rezervačný systém, ktorý umožňuje:

  • Pre zákazníkov ponúka online systém možnosť vyhľadávať udalosti, informovať sa o detailoch udalostí, registrovať sa, rezervovať si, zakúpiť si a získať oprávnenie účasti na dostupné udalosti

2.14. Storno úhrady - vrátenie zostatku z vopred uhradenej sumy za produkt/službu.

2.15. Storno poplatok - poplatok, resp. percentuálna sadzba odrátaná zo zostatku z vopred uhradenej sumy za produkt alebo službu pri storne zo strany zákazníka.

Použité právne predpisy:

  • Občiansky zákonník: zákon č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.
  • Zákon o elektronickom obchode: zákon č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode v znení neskorších predpisov.
  • Zákon o ochrane osobných údajov: zákon č. 428/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.

3. Registrácia

Registrácia na udalosť je možná elektronicky cez www.adeledancestudio.sk alebo osobne. Momentom potvrdenia registrácie dochádza k uzatvoreniu zmluvy o poskytnutí služieb medzi organizátorom a zákazníkom.

Ponuka udalostí uverejnená na internetových stránkach alebo formou iných propagačných kanálov nie je záväzným návrhom na uzatvorenie zmluvy; tým je až riadne zrealizovaná registrácia.

Predmetom zmluvného vzťahu je záväzok organizátora zaistiť zákazníkovi účasť na realizovanej udalosti podľa popisu a záväzok zákazníka uhradiť poplatok za účasť a čerpanie súvisiacich služieb.

Registráciou zákazník potvrdzuje, že sa v plnom rozsahu a podrobne zoznámil s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami a že s nimi bezvýhradne a plne súhlasí. Tieto všeobecné obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť uzatvorenej zmluvy.

Registráciou ďalej zákazník potvrdzuje, že sa v plnom rozsahu oboznámil s prevádzkovým poriadkom a bezpečnostnými predpismi miesta konania udalosti a že je mu dostatočne známy jeho zdravotný stav, pričom tento zdravotný stav mu ani ostatným účastníkom nebráni vo využívaní služieb organizátora.

Ak sú objednané alebo registrované udalosti, či služby v prospech tretej osoby, táto osoba (účastník) je viazaná zmluvou o poskytovaní služieb a všeobecnými podmienkami účasti na udalostiach a to hneď ako s objednávkou/registráciou prejaví súhlas.

4. Všeobecné pravidlá konania udalostí

Rozsah a charakter jednotlivých udalostí, vrátane ich cien, je daný aktuálnou ponukou a cenníkom organizátora, platným v čase registrácie alebo objednania služby.

Termíny a časy jednotlivých udalostí sa riadia rozvrhom určeným pred začiatkom udalostí a následne aktualizovaným. Aktuálne informácie sú aktualizované na stránke www.adeledancestudio.sk a Facebookovej stránke Adèle Dance Studio. Účastník je vo vlastnom záujme povinný tieto informácie priebežne sledovať a s prípadnými zmenami sa včas oboznámiť.

5. Tanečný kurz

5.1. Kurzy označené týmto prívlastkom sú kurzy zaradené do kategórií podľa úrovne náročnosti s cieľom dosiahnutia konkrétnych naplánovaných výsledkov.

5.2. Podmienkou účasti na tanečných kurzoch je zakúpenie celého kurzu (permanentky). Zakúpením takéhoto kurzu je zákazník oprávnený zúčastniť sa všetkých lekcií daného kurzu. Vstupy na zakúpený kurz sú neprenosné a majú špecifikovanú platnosť.

5.3. Účasť na tanečných kurzoch nie je možná formou jednorazových vstupov. Výnimku tvoria špecifické prípady, dohodnuté s Organizátorom.

5.4. Nevyužité vstupy nie je možné použiť v pokračujúcich kurzoch alebo v tých istých, opakujúcich sa kurzoch.

5.5. Platnosť zakúpených vstupov na uzavretý kurz trvá po dobu trvania tanečného kurzu.

5.6. V prípade neúčasti zákazníka na udalostiach a po uplynutí platnosti nevyužitých vstupov/permanentky organizátor neposkytuje žiadnu finančnú kompenzáciu, ani náhradu za nevyužité vstupy.

6. Otvorené hodiny

6.1. Hodiny označené týmto prívlastkom sú kurzy, na ktoré sa nevťahuje povinnosť zakúpenia celého kurzu.

6.2. Účasť na otvorených lekciách je možná formou:

  • zakúpenie jednorazového vstupu na konkrétnu lekciu
  • použitie permanentky na tanečný kurz

6.3. Vstupy je možné zakúpiť pred začatím lekcie na mieste konania.

7. Cena a platobné podmienky

Cena udalosti je daná cenníkom Organizátora platným v dobe objednania alebo registrácie, pokiaľ nie je dohodnutá cena odlišná. Konkrétna cena udalosti je vždy uvedená na platobnom doklade účastníka, zaslanom, dostupnom online alebo osobne prevzatom účastníkom. Cena udalostí obsahuje DPH.

7.1. Cena môže byť uhradená nasledujúcimi spôsobmi:

  • osobne (hotovosťou),
  • prevodom na bankový účet,
  • darčekovou poukážkou (voucher).

8. Permanentka

Permanentka - je predplatená forma vstupu na udalosti organizované alebo sprostredkované Organizátorom v čase trvania platnosti permanentky. K dispozícii sú permanentky na 4 vstupy a 8 vstupov. Dajú sa zakúpiť prevodom na bankový účet www.adeledancestudio.sk alebo osobne, v Adèle Dance Studio. Platnosť permanentky je 1 a 3 mesiace (1 mesiac/ 4-vstupová permanentka; 3 mesiace/ 8-vstupová permanentka).

9. Storno

Vrátenie zostatku z vopred uhradenej sumy ("storno úhrady") je možné nasledovne:

  • vrátením čiastky vo forme kreditu,
  • zaslaním peňažných prostriedkov bankovým prevodom, hotovosťou (ak bola vopred uhradená suma zrealizovaná hotovosťou).

Storno podmienky v prípade udalostí :

  • V prípade, že si zákazník zarezervuje termín na udalosť (napríklad na tanečný kurz) a zruší ju viac ako 24h pred začiatkom udalosti, 100% ceny mu bude vrátených vo forme kreditu na účet. Kredit sa pripíše okamžite po zrušení rezervácie.

  • V prípade, že si zákazník zarezervuje termín na udalosť a zruší ju o menej ako 24h pred začiatkom udalosti, kredit mu prepadáva a peniaze nie je možné vrátiť.

Vrátenie peňazí pri kúpe permanentky

  • Adèle Dance Studio neposkytuje finančnú kompenzáciu v prípade, že zákazník nevyužije permanentku v plnom rozsahu počas doby jej platnosti (1 mesiac od zakúpenia pre 4-vstupovú a 3 mesiace pre 8-vstupovú permanentku) z osobných dôvodov. Pri nevyčerpaní permanentky z vážnych zdravotných dôvodov, posúdime na základe zaslanej žiadosti individuálnu kompenzáciu.

Vážne zdravotné problémy

V prípade, že zákazník nie je schopný absolvovať celý kurz z vážnych zdravotných dôvodov, má nárok na:

  • Presun platby za neabsolvované hodiny do ďalšieho obdobia
  • Prevedenie zakúpeného kurzu na inú osobu na základe potvrdeného splnomocnenia

Ak zákazník požaduje presunutie platby za neabsolvované hodiny kurzu do ďalšieho obdobia alebo prevedenie zakúpeného kurzu na inú osobu na základe potvrdeného splnomocnenia musí o presun platby požiadať písomne (e-mailom alebo poštou). K žiadosti o presun platby je potrebné priložiť fotokópiu lekárskeho potvrdenia (v prípade presunutia kurzu na inú osobu aj potvrdené splnomocnenie). Žiadosť bude posúdená poskytovateľom a následne bude zákazník oboznámený emailom.

Do ďalšieho obdobia sa po schválení žiadosti poskytovateľom presúva iba kredit v počte hodín, ktoré si zákazník pôvodne predplatil od dátumu doručenia žiadosti poskytovateľovi. Vo výnimočných prípadoch, kedy vyššie uvedené prípady kompenzácie zo strany poskytovateľa sú pre zákazníka absolútne nevyhovujúce a zákazník bude požadovať vrátenie platby za kurz (v prípade vážnych zdravotných problémov), bude jeho písomná žiadosť individuálne posúdená poskytovateľom. V prípade odsúhlasenia vrátenia platby, budú absolvované hodiny do doručenia žiadosti poskytovateľovi odrátané z celkovej sumy za kurz.

Vrátenie celkovej platby po začatí kurzu nie je možné okrem vyššie uvedených výnimočných prípadov posudzovaných individuálne alebo v prípade zrušenia kurzu zo strany poskytovateľa. Výnimkou je preukázatelná choroba, či zlý zdravotný stav na strane zákazníka, o ktorej nevedel viac ako 24h pred začiatkom konania udalosti a ktorú vie podložiť lekárskou správou.

10. Zmeny

Organizátor si vyhradzuje právo na organizačné zmeny v udalostiach: zmena sály, rozdelenie skupín účastníkov (napr. pri vyššej účasti), výmena lektora, a pod. bez potreby predchádzajúceho informovania zákazníkov.

Organizátor je povinný informovať zákazníkov v prípade zrušenia udalosti alebo v prípade zmeny termínu udalosti alebo v prípade zmeny adresy konania udalosti.

11. Sťažnosti a podnety

11.1. Zákazník môže akékoľvek svoje sťažnosti a podnety nahlásiť organizátorovi e-mailom na adresu adeledancestudioba@gmail.com. Po prehodnotení sťažnosti a podnetu spoločnosť oboznámi zákazníka s možným riešením problému, resp. s výsledkom prešetrenia podanej sťažnosti či podnetu.

12. Ochrana osobných údajov

12.1. Organizátor, v súlade s ust. § 10 zákona č. 428/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov získava a spracúva osobné údaje zákazníkov predovšetkým v rozsahu meno, priezvisko, telefónny/mailový kontakt, príp. titul, dátum narodenia; a to na účely správy záväzkovo- právnych vzťahov zákazníka a organizátora v súvislosti s kúpou vstupov na konkrétne udalosti, ako aj na reklamné a marketingové účely (vykonávanie marketingu alebo marketingového prieskumu). Poskytnutie osobných údajov je dobrovoľné. Osobné údaje získané organizátorom budú sprístupnené na vyššie uvedený účel.

12.2. Registráciou/zakúpením vstupu udeľuje zákazník v zmysle ust. § 7 zákona č. 428/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov organizátorovi a/alebo príslušnému usporiadateľovi súhlas na spracovanie jeho osobných údajov na vyššie uvedený účel. Práva zákazníka - majiteľa vstupu - podľa ust. § 20 zákona č. 428/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov zostávajú zachované.

12.3. Organizátor, sa zaväzuje, že získané osobné údaje v súlade s ust. § 15 zákona č. 428/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov bude chrániť pred ich náhodným, ako aj nezákonným poškodením a zničením, náhodnou stratou, zmenou, nedovoleným prístupom a sprístupnením, ako aj pred akýmikoľvek inými neprípustnými formami ich spracúvania. 12.4. Organizátor sa zároveň zaväzuje v súlade s ust. § 18 zákona č. 428/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov zachovávať mlčanlivosť o získaných osobných údajoch.

12.5. Registráciou/zakúpením vstupu a tiež preukázaním sa pri vstupe na udalosť vyjadruje zákazník a majiteľ vstupu súhlas s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami.

13. Záverečné ustanovenia

13.1. Tieto všeobecné podmienky sú platné od 1. Apríla 2024.

13.2. Spoločnosť je oprávnená tieto všeobecné obchodné podmienky kedykoľvek zmeniť, pričom dátum poslednej aktualizácie je spoločnosť povinná uvádzať. Aktualizované znenie je účinné od uvedeného dátumu. Pre zákazníkov sú záväzné všeobecné obchodné podmienky účinné v deň registrácie alebo vzniku zmluvy o poskytovaní služieb týkajúcich sa konkrétnych udalostí. Pokiaľ dôjde ku zmene týchto všeobecných obchodných podmienok po registrácii alebo po uzatvorení zmluvy o poskytovaní služieb, nebude mať táto zmena vplyv na práva a povinnosti strán, avšak účastník bude mať možnosť pristúpiť k novým všeobecným obchodným podmienkam. Účelom zmien a úprav všeobecných podmienok je zvýšenie kvality komunikácie a transparentnosti vo vzťahoch medzi Organizátorom a zákazníkom.

13.4. V prípade, že by sa niektoré ustanovenie týchto všeobecných obchodných podmienok stalo neplatným alebo neúčinným, platnosť ostatných ustanovení zostáva nedotknutá a platnosť a účinnosť všeobecných obchodných ako celku naďalej trvá s výnimkou neplatných článkov. Neplatné alebo neúčinné ustanovenia týchto všeobecných podmienok Organizátor nahradí takými platnými alebo účinnými ustanoveniami, ktoré čo najviac zodpovedajú zmyslu a účelu neplatných alebo neúčinných ustanovení.

GDPR

Informácia o spracúvaní osobných údajov podľa zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "Zákon o ochrane osobných údajov").

Milý tanečníci, aby ste mohli navštevovať naše tanečné hodiny a využívať naše služby, spracúvame Vaše osobné údaje. Bezpečnosť Vašich osobných údajov a ich spracúvanie zákonným spôsobom sú pre nás prvoradé. Preto sme pre Vás pripravili Zásady spracúvania osobných údajov pre naše aktivity. Je to dokument, v ktorom nájdete všetky informácie o tom, ako je chránené Vaše súkromie ako sú spracúvané Vaše osobné údaje, keď navštevujete naše hodiny alebo využívate niektorú z našich služieb. V zásadách je uvedené aké údaje o Vás zhromažďujeme, ako dlho a prečo ich používame a ako ich ďalej spracúvame.

V prípade  ďalších otázok nám napíšte na adresu adeledancestudioba@gmail.com.

Kto spracúva vaše údaje?

Prevádzkovateľom webovej stránky, ktorý spracúva Vaše osobné údaje, je spoločnosť Adele Studio s.r.o. so sídlom Drotárska cesta 1453/21, 811 02 Bratislava, IČO: 56 205 244 , DIČ: 2122236677, zapísaná na Okresnom úrade Bratislava III, číslo živnostenského registra: 110-341102, adeledancestudioba@gmail.com v zastúpení:  Adela Tomíková (ďalej len "Prevádzkovateľ").

NA AKÝ ÚČEL SPRACÚVAME VAŠE OSOBNÉ ÚDAJE?

Aké údaje o vás spracúvame?

Na základe vášho súhlasu spracúvame najmä tieto osobné údaje za účelom poskytovania profesionálnych služieb:

  • Kontaktné údaje 
  • meno, priezvisko, kontaktné telefónne číslo a adresa elektronickej pošty
  • Cookie
  • Ak ste nám pri používaní našej stránky udelili súhlas na spracúvanie osobných údajov, spracúvame o Vás údaje aj prostredníctvom súborov cookie. Naša stránka pracuje aj so súbormi cookie, ktoré sú nevyhnutné na jej správnu funkciu a prostredníctvom ktorých o Vás nespracúvame žiadne osobné údaje, a teda vo vzťahu k používaniu týchto súborov nie je potrebný Váš súhlas s ich použitím na našej stránke.

  • IP adresa
  • Prihlasovacie údaje

Aký je účel spracovania vašich osobných údajov?

Najmä poskytovanie služieb na účely plnenia Zmlúv (najmä kontraktačný proces, plnenie zmluvných povinností, uchovávanie dokumentov po dobu trvania zmluvy) pričom právnym základom spracúvania je v zmysle § 13 ods. 1 písm. b) ZOOÚ nevyhnutnosť spracúvania na plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je dotknutá osoba, alebo na vykonanie opatrenia pred uzatvorením zmluvy na základe žiadosti dotknutej osoby.

Prevádzkovateľ je oprávnený spracúvať osobné údaje dotknutej osoby bez jej súhlasu aj na základe priamo vykonateľného právne záväzného aktu Európskej únie alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná, ak to tieto ustanovujú.

Pokiaľ osobné údaje dotknutej osoby nie sú spracúvané na základe osobitného zákona, priamo vykonateľného právne záväzného aktu Európskej únie alebo medzinárodnej zmluvy, sú spracúvané na základe zmluvy medzi dotknutou osobou a Prevádzkovateľom, na základe právnych úkonov, ktoré zakladajú predzmluvné vzťahy alebo na základe preukázateľného súhlasu dotknutej osoby. Obsahom takéhoto súhlasu je aj doba, na ktorú bol súhlas poskytnutý.

Prevádzkovateľ je oprávnený spracúvať osobné údaje bez súhlasu dotknutej osoby aj v ďalších prípadoch a za podmienok uvedených v Zákone o ochrane osobných údajov. Prevádzkovateľ uchováva a spracúva osobné údaje po dobu stanovenú osobitným zákonom, resp. ak ide o osobné údaje spracúvané na základe súhlasu dotknutej osoby, počas doby, na ktorú udelila súhlas, ak ide o zmluvný vzťah s dotknutou osobou, počas jeho platnosti. Po uplynutí tejto doby môže požiadať dotknutú osobu o nový súhlas na ďalšie obdobie, alebo sa môže zmluvný vzťah predĺžiť písomným dodatkom. V prípade, že dotknutá osoba neposkytne súhlas na ďalšie obdobie, alebo požiada o ukončenie spracúvania jej osobných údajov v informačných systémoch Prevádzkovateľa, Prevádzkovateľ bezodkladne ukončí spracúvanie osobných údajov takejto dotknutej osoby a jej údaje bezpečným spôsobom zlikviduje. (samozrejme nie v prípade, keď uchovávanie osobných údajov prikazuje osobitný zákon).

Údaje budú uchované na externom serveri hostingovej spoločnosti.

Oprávnené osoby

V mene Prevádzkovateľa osobné údaje spracúvajú oprávnené osoby, ktorými sú v zmysle Zákona o ochrane osobných údajov fyzické osoby, ktoré prichádzajú do styku s osobnými údajmi v rámci výkonu činnosti pre Prevádzkovateľa. Pôjde o účtovníčku, správcu webu a osoby, ktoré budú zodpovedné za registráciu účastníkov na udalostiach organizovaných Prevádzkovateľom.

Ako dlho uchovávame vaše osobné údaje?

Účtovné doklady uchovávame po dobu 10 rokov.

Zmluvy uchovávame po dobu trvania zmluvy.

Dokumenty obchodného charakteru ako sú napr. objednávky alebo cenové ponuky uchovávame po dobu 1 roku.

Aké máte práva v súvislosti so spracúvaním osobných údajov?

Zákon na ochranu vašich osobných údajov ustanovil pre vás nasledujúce práva: právo na informácie, právo na prístup k osobným údajom, právo na vymazanie, právo na opravu nepresných alebo neúplných osobných údajov, právo na obmedzenie spracúvania, právo odmietnuť automatizované rozhodovanie vrátane profilovania, právo na prenosnosť údajov a právo namietať. Podrobné znenie práv je uvedené v samostatnom dokumente "Poučenie o právach dotknutých osôb", ktorý je zverejnený na webovom sídle prevádzkovateľa. Ak nie ste spokojný s tým, ako spracúvame vaše osobné údaje, môžete nám dať o tom vedieť na e-mail adeledancestudioba@gmail.com.

Poskytovanie, sprístupňovanie, zverejňovanie, cezhraničný prenos osobných údajov

Priamo na základe uzatvorenej zmluvy a Vášho súhlasu sme oprávnení poskytovať Vaše osobné údaje našim zmluvným partnerom, prípadne aj v iných krajinách EU. (Príjemcovia). Mimo krajiny EU osobné údaje neposielame.

Bez Vášho súhlasu sme povinní poskytnúť, resp. sprístupniť tretím stranám alebo príjemcom Vaše osobné údaje, ak to ustanovuje osobitný zákon. Na písomné vyžiadanie ich musíme poskytnúť:

1. súdu vrátane notára ako súdneho komisára na účely občianskeho súdneho konania, ktorého je dotknutá osoba účastníkom alebo ktorého predmetom konania je jej majetok,
2. orgánu činného v trestnom konaní alebo súdu na účely trestného konania,
3. daňového orgánu, colného orgánu alebo správcu dane, ktorým je obec, vo veciach daňového konania alebo colného orgánu vo veciach colného konania, ktorého je dotknutá osoba účastníkom podľa osobitného predpisu, vrátane vymáhania daňového nedoplatku v daňovom exekučnom konaní alebo vymáhania colného dlhu v colnom exekučnom konaní,
4. správy finančnej kontroly pri výkone finančnej kontroly podľa osobitného predpisu,
5. súdneho exekútora povereného vykonaním exekúcie podľa osobitného predpisu, alebo Slovenskej komory exekútorov na účely zabezpečenia vykonania auditu účtovníctva a exekučných konaní exekútora, ktorého výkon funkcie zanikol podľa osobitného predpisu,
6. orgánu štátnej správy na účely výkonu rozhodnutia, ktorým bola uložená dotknutej osobe povinnosť uhradiť peňažné plnenie,
7. služby kriminálnej polície a služby finančnej polície Policajného zboru na účely odhaľovania trestných činov, zisťovanie ich páchateľov a pátrania po nich a na účely úloh finančnej polície podľa osobitného predpisu o preukazovaní pôvodu majetku,
8. príslušného štátneho orgánu na účely plnenia záväzkov z medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná, ak plnenie záväzkov podľa tejto zmluvy nemožno odmietnuť z dôvodu ochrany bankového tajomstva,
9. Národného bezpečnostného úradu, Slovenskej informačnej služby, Vojenského spravodajstva a Policajného zboru na účely vykonávania bezpečnostných previerok v ich pôsobnosti podľa osobitného predpisu,
10. Úradu na ochranu osobných údajov na účely vykonania kontroly podľa osobitného zákona,
11. Najvyššieho kontrolného úradu Slovenskej republiky na účely kontroly podľa osobitného zákona.
12. Osobné údaje nebudeme sprístupňovať alebo poskytovať ďalším tretím osobám resp. príjemcom – okrem prípadov, ak túto povinnosť ukladá zákon, priamo vykonateľný právne záväzným akt Európskej únie alebo medzinárodná zmluva, ktorou je Slovenská republika viazaná, alebo ak je sprístupnenie alebo poskytnutie zmluvne dohodnuté s dotknutou osobou. Poučenie o právach dotknutej osoby Práva dotknutej osoby pri spracúvaní osobných údajov sú upravené v § 28 zákona o ochrane osobných údajov.

Dotknutá osoba má právo na základe písomnej žiadosti od prevádzkovateľa vyžadovať

1. potvrdenie, či sú alebo nie sú osobné údaje o nej spracúvané,
2. vo všeobecne zrozumiteľnej forme informácie o spracúvaní osobných údajov v informačnom systéme prevádzkovateľa v rozsahu: identifikačné údaje prevádzkovateľa, identifikačné údaje sprostredkovateľa, účel spracúvania osobných údajov, zoznam alebo rozsah spracúvaných osobných údajov, doplňujúce informácie: poučenie o dobrovoľnosti alebo povinnosti poskytnúť osobné údaje, právny základ spracúvania osobných údajov, tretie strany, okruh príjemcov, formu zverejnenia, tretie krajiny); pri vydaní rozhodnutia podľa bodu 4. je dotknutá osoba oprávnená oboznámiť sa s postupom spracúvania a vyhodnocovania operácií,
3. vo všeobecne zrozumiteľnej forme presné informácie o zdroji, z ktorého získala jej osobné údaje na spracúvanie,
4. vo všeobecne zrozumiteľnej forme zoznam jej osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
5. opravu alebo likvidáciu svojich nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania
6. likvidáciu jej osobných údajov, ktorých účel spracúvania sa skončil; ak sú predmetom spracúvania úradné doklady obsahujúce osobné údaje, môže požiadať o ich vrátenie,
7. likvidáciu jej osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, ak došlo k porušeniu zákona,
8. blokovanie jej osobných údajov z dôvodu odvolania súhlasu pred uplynutím času jeho platnosti, ak prevádzkovateľ spracúva osobné údaje na základe súhlasu dotknutej osoby.

2. Právo dotknutej osoby podľa bodu 1. písm. f) a f) možno obmedziť, len ak takéto obmedzenie vyplýva z osobitného zákona alebo jeho uplatnením by bola porušená ochrana dotknutej osoby, alebo by boli porušené práva a slobody iných osôb.
3. Dotknutá osoba na základe písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie odklad, má právo u prevádzkovateľa kedykoľvek namietať voči spracúvaniu jej osobných údajov na iné účely ako sú ustanovené zákonom o poisťovníctve.
4. Dotknutá osoba na základe písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie odklad, ďalej má právo u prevádzkovateľa kedykoľvek namietať a nepodrobiť sa rozhodnutiu prevádzkovateľa, ktoré by malo pre ňu právne účinky alebo významný dosah, ak sa také rozhodnutie vydá výlučne na základe úkonov automatizovaného spracúvania jej osobných údajov. Dotknutá osoba má právo žiadať poisťovňu o preskúmanie vydaného rozhodnutia metódou odlišnou od automatizovanej formy spracúvania, pričom prevádzkovateľ je povinná žiadosti dotknutej osoby vyhovieť, a to tak, že rozhodujúcu úlohu pri preskúmaní rozhodnutia bude mať oprávnená osoba; o spôsobe preskúmania a výsledku zistenia prevádzkovateľ informuje dotknutú osobu v lehote do 30 dní odo dňa doručenia žiadosti. Dotknutá osoba nemá toto právo iba v prípade, ak to ustanovuje osobitný zákon, v ktorom sú upravené opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov dotknutej osoby, alebo ak v rámci predzmluvných vzťahov alebo počas existencie zmluvných vzťahov prevádzkovateľ vydala rozhodnutie, ktorým vyhovela požiadavke dotknutej osoby, alebo ak prevádzkovateľ na základe zmluvy prijala iné primerané opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov dotknutej osoby.

5. Dotknutá osoba môže uplatniť svoje právo rovnakou formou, akou poskytla osobné údaje.


Záverečné ustanovenia GDPR

Tieto zásady ochrany osobných údajov nadobúdajú platnosť dňom 1.4.2024. Vyhradzujeme si právo tieto zásady zmeniť, ak dôjde k zmene spracúvania osobných údajov v našej spoločnosti.